5.23 BLOK-UCHASTKA UZUNLIKDAGI ULOQSIZ YO’LLARGA O’TISHNING QULAYLIK VA KAMCHILIKLARI

Mualliflar

  • U.E. Ergashev , Toshkent davlat transport universiteti, texnika fanlari nomzodi, dotsent v.b. N.S. Ilashev, Toshkent davlat transport universiteti, YMTQ-2 guruh talabasi.

Abstrak

Annotatsiya: Maqolada zvenoli yo’llardan uloqsiz yo’llarga o’tishda kelib chiqadigan qulayliklar, muammolar, qilinadigan qo’shimcha ishlar va ularni bartaraf qilish usullari tahlili keltirib o’tilgan.

Kalit so’zlar: blok-uchastka, uloqsiz yo’l, zveno, tutashma biriktirgichlari

Bilamizki Oʻzbekiston Respublikasi rivojlanayotgan davlatlar qatoriga kiradi.  Uning poytaxti boʻlmish Toshkent va qadimiy shahri sanalmish Samarqandga yil sayin millionlab sayyohlar, investorlar tashrif buyurmoqda, shuningdek ichki turizm ham avvalgi yillarga nisbatan ancha rivojlanmoqda. Yo’lovchilarni uzog’ini yaqin qilishda temir yo’l transporti ham alohida o’rin tutmoqda. Temir yo’lda yo’lovchilarga xizmat ko’rsatish sifatini oshirish va poyezdlar ravon harakatlanishini ta’minlash maqsadida temir yo’l izi konstruksiyasiga bir qator talablar qo’yiladi. Tezyurar va yuqori tezlikdagi poyezdlar harakarlanuvchi temir yo’l konstruksiyasida [1, 2, 3] ga asosan blok-uchastka yoki peregon uzunligidagi uloqsiz yo’llar barpo qilinishi kerak.

Nashr qilingan

2024-02-29